הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

כמה ימים שאני רוצה לכתוב, קודם כל על עצמי, כדי שתכירו אותי קצת. זה עדיין לא לגמרי הבשיל וכנראה שיופיע פה באחד הפוסטים הבאים. בינתיים, תוך שאני כותב מדריך לעצמאים בתחום הטיפול ונותני השירותים, הגיעה השראה אחרת. התלבטתי אם לחכות קודם כל לפוסט שבו נכיר קצת יותר ובסוף החלטתי שהשראה כזו לא דוחים. אז הנה אני פה בפוסט ראשון ובטוח לא אחרון. ובמקום לשבת ולכתוב על עצמי, אני בוחר לתרום לכם את נקודת מבטי על פרסום מפה לאוזן. הפרסום שהביא ומביא כ-60% מהלקוחות לעסק שלי.

טוב, בכל זאת כמה מילים…

קוראים לי יריב. בן 48, בזוגיות שנייה מלאה באהבה, אבא לארבעה ילדים נפלאים מנישואים קודמים ומצפה לילדה נוספת בתוך כחודשיים.
עד שנת 2010 עבדתי בענף ההייטק, בתפקידי פיתוח וניהול בפיתוח ואחרי קריירה מצליחה מאוד, החלטתי לעצור, לשנות והגעתי אל התחום הטיפול האלטרנטיבי, טיפול אנרגטי או בעצם סוג של טיפול שבעיקר מזכיר לגוף המטופל ומחזיר לו את יכולות הריפוי העצמי.
אף פעם לא אהבתי שאנשים תלויים בי או נסמכים עלי. ככה גם בקליניקה, אני מחזיר לאנשים את עצמם ומשחרר אותם לדרכם באהבה גדולה.
איך בדיוק התגלגלתי לכאן ועל הדרך שעברתי, אני מבטיח לכתוב בקרוב.

וכעת לעניין עצמו:

פרסום מפה לאוזן

פרסום מפה לאוזן, הוא אחד מדרכי הפרסום הטובים והזולים.

כיצד ניתן לייעל פרסום 'פה לאוזן' ומתי לא כדאי לסמוך עליו? – פרסום 'פה לאוזן' מדבר על כך שאנשים שומעים עלינו ואפילו מקבלים המלצות על העסק או השירות שלנו.
זה יכול להיות באמצעות שיחה ישירה, בלוג או פוסט ויכול להיות בצורת מכתב תודה ששלח לנו הלקוח.

את כל אלו כדאי למנף. כאשר לקוח יוצא מאיתנו מרוצה, יש סיכוי שיספר עלינו לחבר. יש סיכוי שאף ימליץ עלינו בהתלהבות. ייתכן ויכתוב כמה מילות תודה. אבל, אפשר שגם לא יספר ולא ידבר.האחריות שלנו לדאוג שמשהו מהדברים האלו יקרה.

איך עושים את זה? קודם כל מבקשים. כל-כך פשוט אבל לפעמים זה נשכח מאיתנו. שכחנו לבקש.

בנוסף על בקשה הכי אותנטית בעולם והזמנה לפרגן לנו בכל דרך שימצא לנכון, אפשר ליצור גם תמריצים כמו מבצע 'חבר מביא חבר' או בונוסים שונים.
למשל, באחת הסדנאות שלי, בוגרים מוזמנים להשתתף השתתפות חוזרת, ובעלות סמלית בלבד. ובוגר שמביא חבר לסדנה, יוכל לשוב ולהשתתף שוב, ללא עלות בכלל.

ויש כמובן דרכים יצירתיות נוספות. אפשר לבקש חוות דעת, לבקש המלצה, לשאול מה הערך הכי משמעותי שאיתו יצא הלקוח. לבקש רשות לפרסם את ההמלצה עם או בלי שם ולהשתמש בזה.

יחד עם זה, צריך לזכור שבמקרים מסוימים, לקוחות לא ירצו לדבר ולספר וצריך לכבד את זה. למשל, לקוחה שהחלימה ממחלת הסרטן (מה שלכאורה יכול להביא עשרות לקוחות), לא מעוניינת לדבר על כך שבכלל חלתה, עוד לפני שהחלימה.
לעומתה, אגב, כשמדובר בטיפולים בילדים, ההורים שלהם רצים ומספרים ועושים יופי את עבודת הפרסום מפה לאוזן.

איך לדבר על עצמנו?

לכן אני רוצה להביא לכאן היבט נוסף של פרסום 'פה לאוזן' שעובד ועובד מצוין. עד עכשיו הזכרתי פרסום שמגיע מפה של לקוח אל אוזן של לקוח פוטנציאלי.

אבל… מה לגבי הפה שלנו? באילו הזדמנויות אנחנו יכולים לדבר עלינו ועל השירות שלנו ובאיזה צורה לדבר (שלא תהיה מכירתית וישירה מידי)?

למשל, בתקופה שבה לימדנו קורסי תטא הילינג במרכז (היום אנחנו כבר לא מלמדים), מצאנו את עצמנו יוצאים פעם בשבועיים, בימי שישי בערב, לאכול ארוחה בחוץ.
תמיד בחרנו לשבת על הבר במסעדה. אף פעם לא ישבנו על שולחן. אהבנו להתערבב עם אנשים. זה יכול להיות הבר-מן או אנשים נוספים שיושבים לצדינו.
תמיד התפתחה שיחה ואיכשהו, אחרי שיחות על מקומות בהם בקרנו בחו"ל, ועל הבעיות שמתמודדים הילדים שלנו, מגיעים לדבר על העיסוק. וכאן, אנחנו תמיד מספרים בהתלהבות, עם ניצוץ בעיניים ובצורה הכי לא מוכרת שיש.

אנשים לא אוהבים שדוחפים להם, אבל אנשים הם כן סקרנים ומאוד. כאשר דברנו אותנו, ספרנו סיפור אישי והזכרנו את הערך שאנחנו קבלנו וכאשר הרגישו את ההתלהבות, זה גרם לאנשים לרצות לדעת עוד ורבים מתלמידינו הגיעו מפגישות מהסוג הזה.
וחשוב לי לציין שאף פעם לא באנו בכוונה לצאת עם לקוח. אנחנו פשוט מאמינים ביחסים עם אנשים, אוהבים אנשים ואנשים מעניינים אותנו, באשר הם.

דרך נוספת להשתמש בקידום מפה לאוזן היא באמצעות הרשת. אמנם אנחנו קושרים פה לאוזן לפגישה או שיחה שבא אחד מספר לאחר, אבל לא חייבים להגביל עצמנו ק לדרך זו.

פרסום פה לאוזן יכול בהחלט להיות באמצעות הרשת. אם זה למשל תגובות שאנחנו מפרסמים, או תגובות שאנשים מגיבים לפוסטים שלנו או המלצות שנכתבות בידי לקוחות ומופיעות ברשת או בדפי הנחיתה.

אתם לא תלויים בלקוחות שלכם כדי ליצור פרסום מפה לאוזן

אבל, פרסום מפה לאוזן כולל בתוכו גם את כל מה שאתם מביאים מעצמכם. ובשביל להביא את זה, אתם לא תלויים באף אחד. לא בלקוח מרוצה ולא בלקוח לא מרוצה. לא בלקוח שאוהב לרוץ ולספר ולא בזה שמתבייש ומסתיר.

יש לכם את כל הזמן, האפשרות והמקום לשבת ולהיות אתם. לכתוב סיפור קטן, לגמרי לא קשור לתחום העיסוק שלכם. סיפור שיעורר השראה או יפתח אפשרות או סתם יכיר לאחרים עוד צד שלכם.
כמובן שאפשר לכתוב גם על סיפורים מחיי העסק וחיי המשפחה וכל מה שבא לכם.
זה יכול להיות סיפור של 400 מילים או סיפור של 4 שורות. כאשר אתם מדברים אתכם ואחרים קוראים, זה פה לאוזן שעובד.
ומי מכם שאוהבים מצלמות, עוד יותר טוב. והיום, כשפייסבוק מעודד אותנו לעלות בשידור חי ולשתף וזה כל כך זמין, עופו על זה. תדברו אתכם. שימו לב שהפוקוס הוא בסיפור האישי, בגוון האנושי ולא בהכרח צילום שבא למכור או לשווק.

תנו ללקוחות שלכם להכיר אתכם.

יריב.

יריב גרוסמן

מורה דרך, מטפל גוף נפש ומורה למטפלים. מורה למדיטציה מעשית, הגשמה אישית ולדרך חיים של חופש ושפיות.