הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

אני מכירה היטב את תחושת חוסר האונים הזו, את המתח שגואה באחת, מציף את כל כולי ומשבש את נשימתי ואת התגובות שלי. כשאני בלחץ, ולמען האמת זה קורה כל יום, אני חשה תחושת מחסור ומצוקה פנימית. אין לי מספיק אוויר, אין לי מספיק זמן למנוחה, צפוף לי בגוף ואני חסרת סבלנות לסובבים אותי…חשה שהם גוזלים ממני את מרחב הרוגע והשלווה שלי….נשמע מוכר?


יצאתי לטייל עם שני הכלבים הכנעניים שלי, שוקו ומינקה. הם קשורים לרצועת האלטי שאמורה לעזור לי בתקשורת איתם ובהכוונת התנהגותם. זה מה שלמדנו בקורס אימון התנהגותי לכלבים.

לא שמתי לב שכלב קטן וחמוד מתקרב אלנו, והנה זה קרה…נכנסתי ללחץ.

אני, שחוויתי בעבר מספר פעמים משיכות נלהבות לעבר כלבים אחרים, משיכות פתאומיות שכמעט הפילו אותי, שכחתי לחלוטין שעכשיו המצב שונה, שיש לי דרך לכוון אותם ולשלוט בהם. מנגנון קדום הגיב למצב.

התאבנתי, עצרתי את נשימתי ואז התחלתי למשוך אותם לכיוון השני. לברוח, להימלט על נפשי…ממש כארנבת חרדה.

מאוחר מדי…דפיקות הלב שלי כבר עלו לרמת אצנית.

למה אני מתכווצת ומצטמצמת?

ומה לעשות כדי לצאת מהמצב הזה מאוזנת ורגועה ?

 

מניסיוני האישי ובעבודתי כמאמנת תודעה עם אין ספור אנשים נוכחתי לדעת אנחנו יכולים בצורה יזומה ומודעת להשתחרר פיזית ורגשית ממתחים. יש ביכולתנו לכוון ולנתב אנרגיה, להחזיר אותה למסלול של זרימה רגועה, לאזן ולחזק אותה וליהנות מתחושות של שלווה פנימית. וזה בדיוק מה שאני עושה כשאני חווה לחץ, תרגילים לאיזון רגשי ואנרגטי. בהמשך אספר לכם על כך.

מה גורם למתח ולחץ?

 לכל אחת ואחד מאיתנו יש צרכים בסיסיים שסיפוקם או חוסר סיפוקם משפיע על איכות חיינו.  

למשל הצורך להרגיש בטוחה,

מוגנת,

שייכת,

נאהבת,

מובנת,

מוערכת,

וחופשייה.

 

כאשר אנו מרגישים שאחד מהצרכים האלו לא מתמלא, בין במודע או שלא במודע, הגוף נדרך ומתכווץ, ונוצר לחץ פנימי. זוהי תגובה לא רצונית. אם לא נשחרר את הלחץ, הוא ימשיך להצטבר וישפיע על האיזון הרגשי שלנו.

למשל, רגש של כעס ותחושת תקיעות הם תולדה של צורך מסוים ורלוונטי שלא התמלא, שיש מחסור במשהו…כלומר אלו הם איתותים חשובים מהגוף שיצאנו מאיזון. במקרה שתיארתי עם הכלבים שלי, תחושת הביטחון שלי התערערה, פחדתי לאבד יציבות וליפול…להיפגע… וכתגובה נוצר לחץ ותגובת בריחה שנועדה לחלץ אותי מהקושי.

ישנם אין ספור סיבות המובילות ללחץ, לכעס ולתקיעות.

לא רק דברים שליליים. גם אירועים משמחים גורמים ללחץ: התאהבות, נסיעה, מעבר דירה, התרגשות ממושכת, הפתעה. דברים מטלטלים כגון מוות, תאונה, גירושין- בוודאי.

וכאן אני רוצה לספר לכם על סיבת הסיבות ללחץ פנימי…וזה לא תלוי באדם אחר או בכלב…

זהו היחס שלי אל עצמי!

ביקורת עצמית היא מתקפה על הגוף 

כשאני מאוכזבת מעצמי, משווה את עצמי לאחרים, מבקרת ושופטת את עצמי ונוהגת בעצמי בחוסר אהבה וכבוד – הגוף חווה זאת כאיום וכמתקפה, ומתעורר בו הצורך המיידי להתגונן מפני!

מפני התוקפת!

ואז הגוף מתכווץ, רמות ההורמונים משתנות, קצב הלב מואץ, דם זורם לידיים ולרגליים, הגוף נכון להחזיר מלחמה. מלחמה עם האויבת הפנימית!

כל ביקורת עצמית או שיפוט נחווה בתת מודע כאיום על שלמותנו הפנימית, והגוף מתגייס לכך בהתאם תוך כדי בזבוז משאבי אנרגיה יקרים.  מילים פוגעניות ומחשבות משפילות כלפי עצמנו לא מקדמות את בריאותנו וגם לא את הישגנו.
האופן שבו אנו מתייחסות אל עצמנו, הדימוי העצמי שלנו ורמת ההקשבה שלנו לעצמנו הם קריטיים בנטרול הסיבות העמוקות ביותר ללחץ, מתח, כעס ותחושת תקיעות וחוסר אונים!

קבלה עצמית ותקשורת מאפשרת עם עצמנו הם הכלים העוצמתיים ביותר לשחרור רגשי ובניית חוסן נפשי. באמצעותם ובאמצעות תרגילי איזון רגשי ניתן לחזור לנקודת האיזון והרוגע באופן מיידי.

בהוקרה ובאהבה לך הקוראת שורות אלו

אור בגים

כרקדנית וכוריאוגרפית הבנתי שתנועה ותודעה, גוף ונפש אחד הם, שדרך הגוף אפשר להשפיע על כל הרבדים יחדיו. זהו הכוח שהניע אותי להתפתח כחוקרת בתחום שפת הגוף וכמטפלת רגשית ולפתח את שיטת "נפש חיה" - לימוד נתיב השלמות הפנימית. היום זוהי דרך חיים שצמחה יחד איתי והוטמעה בגופי, והיא מאפשרת לי להשתחרר בפשטות וביעילות מלחצי היום יום.