הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

אני עצלנית מטבח. כן, אחרי שנים רבות שבהן ביליתי במטבח שעות בהכנת מאכלים מורכבים ומילאתי סירים לכל השבוע, היום אני מחפשת כל דרך לחסוך בזמן, במאמץ ובמספר הסירים שאני מלכלכת (כי מישהו גם צריך לנקות בסוף…)

שלא תבינו לא נכון, אני אוהבת לבשל – המטבח מרגיע אותי ומאפשר לי להיות יצירתית. אבל שעות של עמידה במטבח הן כבר לא בדיוק כוס התה שלי (או סיר המרק).

מה לבשל היום? קשה להחליט

חשוב לי גם שהאוכל יהיה בריא, שזה אומר הרבה ירקות, דגנים מלאים וסוגים שונים של קטניות. פעם חשבתי שבישול בריא לוקח הרבה זמן ומאמץ. היום ברור לי שלא.

כשחושבים על זה, החלק המעיק באמת בבישול יומיומי למשפחה הוא הצורך להחליט מה להכין, לבדוק שיש את כל הרכיבים של המתכון, ולגייס את האנרגיה להכין אותו משלב קיצוץ הבצל, ועד שהוא מוכן.
נקודות הכשל רבות:
קודם כל להחליט מה לבשל. זו אחריות כבדה, כי צריך לקלוע לטעם של כולם, וגם שלא ישעמם להם לאכול את אותו הדבר כמה ימים.

אחרי שהחלטנו ובחרנו מתכון, הוא תמיד יפול על משהו שאין. לפעמים זה רכיב מפתח במתכון, ולפעמים רכיב של הרוטב. בכל מקרה זה יכול לתקוע אותנו שוב ולעכב את כל התהליך.

ואז, צריך לעמוד ולהתחיל עם הפרטים הקטנים – לקצוץ את הבצל, לגרר את הגזר, בקיצור – עבודה.

הפתרון – חמישה רכיבים.

חקרתי את הנושא לא מעט. עברתי דרך "מתכונים עם חמישה רכיבים בלבד", ארוחות "בקערה אחת" ולמשך 5  דקות רצופות אפילו שקלתי לעבור לרואו-פוד שזה מזון במצבו הטבעי והלא מבושל, אבל התברר שגם שם יש לא מעט עבודה.

בסופו של דבר פיתחתי שיטה שחוסכת לי הרבה זמן ואנרגיה.

בשלב הקניות, אני קונה הכל – ירקות מכל הסוגים, דגנים מלאים, סוגים שונים של קטניות. מצד אחד אני לא קונה עבור מתכון מסוים, ומצד שני אני גם לא חושבת "מה עושים עם זה". במקביל אני דואגת שבמקפיא יהיו ירקות קפואים, ובמזווה מוצרים משלימים שיעזרו לי לשדרג את המנות.

עכשיו יש לי מקרר מלא, אבל עדיין אין מה לאכול. כי לפתוח את המקרר ולפגוש עץ של ברוקולי או כרובית זה עדין לא "אוכל". ולכן, בשלב ההכנה, הפכתי חלק מהעבודה לאוטומטי: יש לי רוטינה קבועה לטיפול בירקות, לבישול דגנים ולהכנת הקטניות. השלב הזה לא מצריך מחשבה או החלטה, ובסופו יש לי במקרר קופסאות של חומרי גלם למנות שארצה להכין.

הכינותי מראש

ואז מגיע השלב היצירתי: בכל ארוחה, אני יוצרת איזה מנות שבא לי, מהחומרים העומדים לרשותי – אלה שהכינותי מראש.  באמצעות כמה עקרונות פשוטים, סדרה של מרשמים לרטבים וצירופים מעניינים, אני יכולה לגוון את הארוחות כרצוני, ולפי מה שכולם אוהבים.

התוצאה: הרבה יותר זמן פנוי, והרבה פחות התעסקות במטבח.
מגוון גדול של מתכונים אפשריים, והנאה מההפתעות בכל ארוחה.
ועוד לא דיברנו על היתרון הבריאותי.

סיגל ביצור

סיגל ביצור

דר'סיגל ביצור. את הדוקטורט בביולוגיה עשיתי במכון ויצמן, וכיום מרצה ומנחת קבוצות וסדנאות לאורח חיים בריא.
בעידן הנוכחי שבו משך החיים הממוצע מתארך, המטרה של כולנו היא להבטיח איכות חיים ולשמור על הבריאות שלנו ושל משפחתינו.
מזה חמש שנים, מעבירה הרצאות בנושאי בריאות ומדע לקהלים שונים ברחבי הארץ. המטרה היא ללמד נושאים הקשורים לאורח חיים בריא, בצורה ברורה ומרתקת, ולהפיק מכך תועלת מעשית לגבי חיי היום היום שלנו, כאן ועכשיו.
את סדנת הבישול "הכינותי מראש" פיתחתי כדי ללמד על בישול בריא מהיר וטעים.
בנוסף אני מנחת קבוצות לאורח חיים בריא "מפסיקות לספור, מתחילות לסמוך".
סיגל ביצור

Latest posts by סיגל ביצור (see all)