הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

בכל יום שלישי אנחנו מגיעים לחלל הנעים בו אנחנו מתרגלים תשומת לב במפגשים שיחזירו לכם את החופש והשפיות. 
יריב גרוסמן מנחה ערב שבו עושים מדיטציות קצרות, שואלים ועונים על שאלות מהחיים.

הפוסט הזה הוא סיכום חלקי של הדברים שהועלו במפגש.

מזכירה שלפעמים הטקסטים האלה מאתגרים. שימו רגע בצד את ההיגיון שחררו לרגע את העמדות והדעות המתנגדות למדיטציה ומה שהיא יכולה לאפשר לכם להיות. אם עולה סקרנות, יופי. אם לא, גם טוב.

מה אני?

את הערב התחלנו עם השאלה "מי אני? או מה אני?"

עושים מדיטציה כמו שאתם עושים מדיטציה ושואלים תוך כדי נשימה "מי אני?" ומתבוננים בתשובות שעולות. בתחילה יעלו הדברים המוכרים. אח"כ ייתכן שיהיה שקט ותחושת "לא יודעת". למדו להתרגל להיות בתחושה של "לא יודע". הפתעות מובטחות למי שמתמיד בתרגול הזה.

למה היא מועילה? ולמה אנחנו משתמשים במדיטציה בכלל?

מדיטציה עוזרת לנו לחיות את החיים בהקשבה פנימה, עוזרת לבחור את המזון המתאים לנו בעזרת הקשבה לגוף, או את התגובה המתאימה במצבים של עימות. כל אדם זקוק לדברים אחרים ולכן נדרשת הקשבה פנימית כדי לזהות את הצרכים האמיתיים שלנו. האינטואיציה שלנו יודעת מה אנחנו צריכים, המדיטציה מאפשרת לנו לשמוע יותר ברור את הקול הקטן שאומר לנו מה לאכול, האם לאכול או איך להגיב.

המציאות שלנו כל הזמן משתנה והיא מושפעת מאוד מדעות ומעמדות שאנחנו מחזיקים. מדיטציה מאפשרת לנו להתבונן במציאות בנקודה מסוימת ולראות את מה שיש, את העובדות ללא הסיפורים שאנחנו מספרים עליהם.

אנחנו נוטים להשתמש במחשבות ובזיכרון שלנו כחוש נוסף. אנחנו מניחים שהם מסייעים לנו, והם אכן מסייעים בפתרון בעיות מסוימות אבל הסיפורים האלה מפריעים להקשבה לקול הפנימי, האינטואיציה.  

המדיטציה "מי אני" מאפשרת עם הזמן להתמודד עם התחושה המוזרה הזו של "לא יודע". ללמוד לזהות את הסיפורים שנרקמים וממסכים את המציאות בשכבות של דעות ועמדות ואמונות שהן לא בהכרח שלנו. הצורך שלנו לדעת דברים לא מאפשר לומר "לא יודעת" ואנחנו בקלות שולפים פיסת אינפורמציה ומציגים אותה לעצמנו כמידע חשוב ונחוץ, מרגיעים את הצורך בשליטה וידיעה. אנחנו רוצים לדעת גם כי למדנו שידע הוא כוח לכן צריך לדעת כמה שיותר.

תרגול המדיטציה הזו עוזר להשתחרר משיפוטיות. כשמתרגלים לאורך זמן מגלים כמה דעות ותפיסות אנחנו משמרים לגבי מי אני ומה אני. הם לא בהכרח האמת. מתרגלים את הגוף להסכים לא לדעת, לשחרר את הצורך בשליטה. אם אנחנו יודעים, קשה ללמוד משהו חדש או לראות פתרון אחר למצב. וכשאנחנו יודעים אפשר לשאול "מה זה אם זה לא מה שאני חושב שזה".

תהרהרו בזה.

הכירו את המדיטציה הכי כיפית בעולם. 

  Sa Ta Na Ma

Sa – אינסוף, Ta – חיים, Na – מוות, Ma – לידה מחדש

מדיטציה מרגיעה מאוד, מעלה התרגשות במהירות. מתאימה מאוד לילדים ואפשר להשתמש בה כמנטרה כדי להתמודד עם קשיים.

איך עושים? יושבים במצב מדיטציה שאתם אוהבים ושומעים את הסרטון המרגיע הזה תוך כדי שאתם נוגעים עבור כל הברה באצבע אחרת לפי הסדר

Sa – אגודל נוגע באצבע המורה

Ta – אגודל נוגע באמה

Na – אגודל נוגע בקמיצה

Ma – אגודל נוגע בזרת

 

איך משתמשים במנטרה ביום יום?

נניח שהתפרצנו על הסיטואציה והאחר. ברגע שנזהה את הקושי, אפשר להשתמש במנטרה Sa Ta Na Ma כדי להוביל לבהירות וקבלת החלטות המגיעה מהאינטואציה.

השימוש במנטרה מסייעת גם להפסיק את הפטפוט האינסופי של המוח.

אז מה מתרגלים בעצם כדי להקשיב לעצמנו?

תשומת לב, הקשבה. לא רק כחלק מהחיים אלא כדרך חיים שלמה. התרגול הוא תשומת לב בלתי שיפוטית בלי להצמד למחשבות ולדעות.

עושים את זה 24/7, כל הזמן, תוך כדי שאתם חיים את החיים שימו לב.

למה אני נוטה לכעוס?

נתבונן במשפט הזה וננסה להבין האם זו המציאות?

האם זה באמת כעס? מהו כעס? איך מרגישים שזה כעס ולא משהו אחר?

התבוננו בסיפורים ובמחשבות שהמשפט הזה מייצר, הקשיבו לתחושות הגוף.

הסירו מהמשפט הזה את הביקורת השיפוטיות, הפרשנות והסיפורים והישארו עם העובדות:
מה מרגישים?  תשובה – אי נוחות המורגשת בגוף.

נוותר כאן על מי ששופט את החוויה. ועל העיסוק במי מחליט מה המציאות כרגע.

אי הנוחות הזו תעבור מהר יותר אם לא תיצמדו לסיפורים שאתם מספרים על כעס, חרדה אכזבה.

הפשיטו את הסיטואציה מהסיפורים והתייחסו לעובדות בלבד. אפשר גם לשאול: מה זה אם זה לא מה שאנחנו חושבים שזה? אם זה לא כעס? מה קורה בעצם? זה יאפשר לנו להתייחס רק לעובדות מבלי להצמד לסיפור, יכול להיות שזה משהו אחר?

נשמע כמו הרבה עבודה? או עבודה קשה?

ואם זה לא מה שאתם חושבים מה זה יכול להיות? ואם זה בעצם קל, כיף, ומאפשר בהירות גם בתהליכי קבלת החלטות כי אנחנו מייצרים מרווח שיש בו יכולת בחירה. 

אולי זה בעצם קל ולא קשה בכלל?

זה למעשה הקניית הרגל חדש. מחקרים שונים מראים שזה לוקח 21 יום או 30 יום כדי ליצור הרגל חדש.

אם תתחילו היום, תוך 21 יום יהיה לכם את ההרגל הכי חשוב שאימצתם שיש לו פוטנציאל משנה חיים.

אם כל זה נשמע לך מעניין ובא לך לשמוע עוד על דרך חיים שיש לה את הפוטנציאל להוסיף לחייך חיבור לעצמך שיביא יותר אהבה ויותר שמחה.

אפשר להגיע בימי שלישי בשעה 19:30 לשמוע את יריב גרוסמן במרכז שקט סמאדהי, להזכיר לעצמנו איך להקשיב לקול הפנימי ולהבין איך לעשות כלום יכול לתרום לכם לחיים. 

כאן נרשמים כדי להגיע למפגש הבא. כל מפגש הוא עצמאי ואינו מתבסס על תוכן שהיה בשבוע שלפני.

רוצה לשמור מקום למפגש הבא

 

עקבו אחרי

מזי סולומון

מקימת האתר פרובינציה, סקרנית, חובבת מוזיקה ושטויות.
נשואה לאחד גבוה ומגדלת 2 בנים ובן. בדרך כלל מרוצה מהם.
אוהבת לכתוב, לפטפט ולהוביל אנשים להיות יותר טובים לעצמם ולאחרים, אם בא להם.
מומחית באסטרטגית תוכן ומאמינה שאנשים עושים עסקים עם אנשים שהם מתחברים אליהם.
מקיימת פגישות פיצוח חד פעמיות שמאפשרות לראות את הנתיב האישי שלכם יותר ברור. אני שיניתי את חיי לחלוטין בחיפוש אחר אושר שמחה ואהבה ומשימת חיי היא לעזור לאחרים לעשות את השינוי שהם צריכים כדי להיות מאושרים.
אני מתלהבת, אופטימית ובעלת קול פנימי שהיא חתכת נודניקית שאין לתאר (:
עקבו אחרי