הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

כשהמילה אסטרטגיה נאמרת בכל משפט שני בתכנית ריאליטי ומתייחסת לכיוון שבו מסובבים מפתח בתוך קופסא, אפשר לחשוב שכל ילד יכול לבנות אסטרטגיה.

האמת שכן.

אני פה כדי לזרוק לכם כמה מילים על אסטרטגיה שיווקית, תעשו עם זה מה בא לכם, העיקר שתעשו. אסטרטגיה שיווקית היא הדרך שבה אנחנו בוחרים לתקוף/ לנהל את השיווק של העסק שלנו. להחליט למשל שאנחנו מפרסמים רק בפייסבוק זה בסדר, השאלה אם חשבנו על זה לעומק, בחנו אלטרנטיבות ואז הגענו למסקנה אחרי מדידת הפירסומים שעשינו שאכן זו הדרך.

פייסבוק או אינסטגרם? מה שאתם אוהבים ומסתובב שם קהל שלכם

אם התכווצו לכם הגבות למקרא הפיסקה הקודמת סימן שאתם מפרסמים בפייסבוק כי כולם עושים את זה ולא באמת בדקתם מה הכי מתאים לעסק שלכם, מה הכי מתאים לכם כיצרני תוכן. מי קהל היעד שלכם ואיפה יהיה הכי נח וקל למצוא אותו.

אני למשל מאד אוהבת לצלם, אני הולכת ברחוב ורואה פריימים, נוסעת באוטו וכבר רואה איך הפריים יראה אחרי פילטר באינסטגרם ואיך זה ישתלב לי בלוח של הנוף בפינטרסט. אני גם מאד אוהבת לכתוב אבל וידאו? וידאו זה סדין אדום בשבילי.

אבל אולי אתם אוהבים וידאו? אולי בשבילכם יוטיוב וסרטוניLIVE  בפייסבוק בשילוב עם עמוד עיסקי וסירטונים שניתן לקדם בתשלום זה ה-דבר? אולי.

עשו מה שלא מייאש אתכם

לא תדעו אם לא תגבשו אסטרטגיה. אז החלק הראשון הוא באמת להבין מה מתאים לכם, מה לא ייאש אתכם, להיפך- איזה סוג של תוכן תיהנו לייצר.

מפה תדלגו לכם בקלילות לפלטפורמות המתאימות. אני כמובן בעד שילוב של כמה פלטפורמות ומעקב אחר תוצאות. אחרי תקופה של מספר חודשים כבר תדעו בוודאות איזו פלטפורמה הניבה לכם הכי הרבה כניסות/ לידים/ טלפונים ובסופו של דבר לקוחות ואיזו היתה חלשה יותר ואולי אפילו מיותרת שחבל לבזבז עליה זמן.

השלב הבא הוא גיבוש זמן ותקציב. כמה זמן אתם יכולים/ צריכים להשקיע בקידום העסק ומהו התקציב המתאים לכם? הרי ניתן לקדם בתשלום גם בפייסבוק העיסקי, גם באינסטגרם, גם ביוטיוב ובלינקדאין. אפילו בטוויטר, רק שאם קהל היעד שלכם לא שם אז חבל על האנרגיות.

שיווק ברשת חברתית או בזבוז זמן

יש עסקים שיכולים להשקיע מידי יום חצי שעה, יש שיכולים שעה מרוכזת בשבוע. אני מאמינה בפיזור השיווק באופן יומיומי, רק שימו לב שאתם לא מתבלבלים בין שיווק לבין נבירה חסרת תכלית ברשתות החברתיות, זו הרי משאבת זמן לא נורמלית.

אחרי שעברתם את שלושת השלבים האלו, אפשר לומר שגיבשתם אסטרטגיה שיווקית. לא כאב נכון? עכשיו עיקבו אחר התוצאות מידי חודש- חודשיים ובידקו האם כדאי לשנות משהו, כי אתם יודעים שגם העסק שלכם משתנה וגם הרשתות החברתיות משתנות.

 

אוסי גלבוע

יועצת שיווקית לעסקים קטנים ובינוניים, מתמחה בשיווק דיגיטלי. מדריכה ומרצה.
העצה הכי טובה שלי לגבי מיתוג ברשת: "תהיה אתה. כל השאר כבר תפוס" (:

Latest posts by אוסי גלבוע (see all)