כשאני מציעה לאנשים לכתוב כדי לקדם את העסק שלהם בפייסבוק או בבלוג, חלק גדול מהם מיד אומרים לי בתקיפות "לא רוצה להחשף, לא רוצה לשים תמונות של הילדים שלי בשום פנים ואופן, לא מתאים לי לספר שרבתי עם אמא שלי אתמול ולמי אכפת מה אכלתי אתמול".

בדרך כלל אני מחייכת ואומרת שהנוכחות בפייסבוק או בכל סביבה דיגיטלית היא בשליטתנו. יש לנו את היכולת כבוגרים לקבל החלטות על פי הגבולות שהצבנו לעצמנו.
אף אחד לא מכריח אותך לכתוב טוקבק זועם כמו שלא חייבים לפרסום תמונות של הילדים או סלפי על בסיס יומי.

אז לא חייבים להיחשף?

עצרו רגע עם החשיפה והחשש והכל.

שאלו את עצמכם: מה אני רוצה להשיג? לקוחות? אהבה? חברים? ביטוי עצמי?

אנחנו פועלים בסביבה הדיגיטלית כמו כולם. משתמשים בתבניות מוכרות כי ככה כולם עושים, בלי לשאול לרגע מה אנחנו באמת רוצים להשיג והאם זו הדרך הנכונה שלנו לפעול.
כולם עושים הגרלה, גם אני אעשה. כולם פותחים דף עסקי אז גם אני אפתח. כולם עושים דפי נחיתה אז גם אני. חייבים אתר, חייבים פרסום וחייבים גם להכניס עבודה כי אחרת איך נשלם עבור כל הדברים היפים האלה.

אז כמו תמיד אם מדובר בעסק, כדאי מאוד להיות ממוקדים ומפוקסים על המטרות והיעדים שלכם. אם כולם עושים לייב וידאו מצלמים אוכל או עושים סלפי האם גם אתם עושים את זה כי זה מצליח לאחרים? השקעת בצילום ועריכה של סרטון כי כל הגדולים עושים ככה? מגניב. מה זה הביא לך? מה התוצאות?

מה זה חשיפה עבורך?

יש המון כלים היום לחשיפה לכמה שיותר אנשים באמצעות מדיה חברתית. שוב המילה הזו שחוזרת 'חשיפה' מזכירה לי להבהיר את העניין הקטן הזה שמלחיץ – האם חייבים להיחשף?
התשובה שלי היא לגמרי לא! או לגמרי כן. תלוי.
זתומרת זה לגמרי תלוי מה זה חשיפה עבורך.

יש אנשים שחשיפת הילדים שלהם זה הקו האדום, יש כאלה שסלפי מרגיש להם לא נוח, יש כאלה שלא משתפים דבר על החיים שלהם ויש כאלה שיותר קל להם לתת דוגמאות מהחיים שלהם וזה מבחינתם לא חשיפה כלל. יש אנשים שאמצו את צילומי הסלפי כדרך חיים.

בקיצור – אין דרך אחת להיחשף. אפשר לכתוב רק מקצועי. אפשר גם אישי, אם זה מתאים ונכון לך. זכרו שגם אם החלטתם לכתוב מקצועי בלבד, אני ממליצה להפסיק לכתוב מודעות פרסום ולהתחיל לכתוב תכנים שקהל היעד שלכם מתעניין בו.

תהיו אנשים גם בדיגיטל

את פרובינציה הקמתי תחת הנחת יסוד שאנשים עושים עסקים עם אנשים. כדי להיות אנשים בדיגיטל צריך להגיד משהו, להיות כמו שאתם במציאות. מה מצחיק אתכם? מה גרם לכם להרהר רגע? מה מרגש אתכם?

שתפו את מי שאתם, תהיו אתם, גם אם אתם בוחרים להציג רק את הצד המקצועי. זה יכול להיות תוכן שהוא לא שלכם למשל ציטוטים, שירים, מדריכים. אבל קחו בחשבון שגם פייסבוק וגם אנשים מעדיפים תוכן מקורי שלכם.

צאו מהקטע של לכתוב טוב

לא חייבים לכתוב כמו עמוס עוז או אתגר קרת. אנשים מכירים אתכם, הם יודעים איך אתם נשמעים. אין צורך להתחפש למישהו אחר חכם יותר, יפה יותר, מצחיק יותר.

דמיינו שאתם עומדים מול אנשים לרגע (אם לא התעלפתם מהמחשבה) מה אתם רוצים להגיד להם? דברו פשוט. לא צריך "ובכן" לא צריך "האמנם". דברו רגיל זתומרת תכתבו כמו שאתם מדברים.

לא יודעים מי אתם או מה אתם אוהבים? לכו לטיפול ואח"כ תכתבו פוסטים בפייסבוק. סתאם. להביא את עצמכם לדיגיטל מאפשר סוג של חיפוש "מי אני היום" שהוא מאוד אופנתי. מומלץ.

תתחילו בקטנה. תתיידדו עם התהליך. קבלו השראה מאחרים שעושים את זה היטב. יש כמה כאלה כאן.

 

גם מירי פסקל עושה את זה מעולה בפייסבוק שלה.

עקבו אחרי

מזי סולומון

מקימת האתר פרובינציה, סקרנית, חובבת מוזיקה ושטויות.
נשואה לאחד גבוה ומגדלת 2 בנים ובן. בדרך כלל מרוצה מהם. (:
אוהבת לכתוב, לפטפט ולהוביל אנשים להיות יותר טובים לעצמם ולאחרים, אם בא להם.
מומחית באסטרטגית תוכן ומאמינה שאנשים עושים עסקים עם אנשים שהם מתחברים אליהם.
עקבו אחרי