כדי לכתוב פוסט אפקטיבי בבלוג ריכזתי לכם עצות שיעזרו לכם לכתוב את הפוסטים הכי שווים שלכם. שיצליחו לגעת באנשים ולגרום להם להתעניין בכם או בעסק שלכם.

אז מתחילים קצת לפני ההתחלה ושואלים מי הקהל שאתם רוצים לדבר אליו?
האם זו אמא לתאומים שבקושי ישנה הלילה? האם זו גבר שמחפש מנהל חשבונות? האם זו אשה שמחפשת מטפל/ מטפלת בתחום הגוף או הנפש? כתבו אל הקוראים שלכם ואל תשכחו שהם שם.

שאלו את עצמכם מה אתם רוצים להגיד? מה המסר שאתם רוצים להעביר בפוסט. לפעמים רוצים להעביר מסר של חביבות, של מקצועיות או של זמינות.
הרבה יותר קל לכתוב כשאנחנו מבינים מה אנחנו רוצים להעביר למי שקורא אותנו.

הכותרת – לא יודעים איזה כותרת לבחור? קפצו רגע ל- YNET או מאקו וקחו המון דוגמאות שישמשו לכם השראה.

ועכשיו להתחלה –
בפסקת הפתיחה ניתן לספר סיפור אישי כלשהו או אנקדוטה, להעניק פרט מידע או עובדה מעניינים ואז להסביר על מה הפוסט הולך להיות. הפסקה לא צריכה להיות ארוכה, פסקת פתיחה קצרה וקולעת יכולה להיות מצוינת כי כאמור היא רק הפתיחה.

רעיונות לפוסט בבלוג

  • מה גרם לך לעסוק בתחום?
  • משבר גדול שלמדת ממנו משהו
  • סיפור אישי מעניין
  • ניתוח מקרה של לקוח או מטופל
  • טיפים או המלצות המתאימות ללקוחות של העסק שלך
  • טעויות בתחום
  • רשימות מכל מיני סוגים
  • בעיה ופתרון
  • תשובות לשאלות נפוצות (FAQ)
  • שאלות שכדאי לשאול
  • מדריכי How to
  • טריקים, טיפים ועצות

אורך שאני מציעה: 400 מילים פלוס מינוס אפשר גם יותר. אבל קצר מדי לא נותן את האפשרות להתחבר לכותב אז עדיף קצת יותר ארוך מקצר מדי.
השתמשו בכותרות משנה כדי להבליט את מילות המפתח או משפטים מעניינים שרוצים להדגיש וגם כדי לחלק את הטקסט שלכם לפסקאות. כותרות המשנה מקלות על הקריאה של המאמר שלכם. אל תוותרו עליהם.
אפשר גם לשבור את הרצף של הטקסט באמצעות תמונות או רשימות קצרות.

השתמשו בהדגשה רק אם יש לה משמעות ובשום אופן לא בקו תחתון כי זה סימן מוסכם ללינקים.

אמרו לכם פעם שצריך להיות אותנטיים?

תהיו עצמכם. הקוראים מזהים זיוף מקילומטרים. לא כדאי לכתוב בשפה גבוהה מדי כדי לעשות רושם, בעיקר בבלוג שלנו, הכוונה היא להכיר אתכם לכן אני גם מציעה שתבחרו שיר או יצירה אחרת שמרגשת אתכם ותוסיפו אותה לפוסט. כשהקורא יפגוש אתכם במקרה בסופר – לא בטוח שהוא יזכור על מה כתבתם, אבל יש סיכוי שהוא יזכור שהוא חיבב משהו שכתבת או שיתפת.
אני ממליצה לחשוב על דברים שהייתם מספרים במפגש חברתי, שיחת בנות שגורמת לכולן לצחוק כי כולנו חושבים את אותו הדבר אבל חושבים שרק לנו עובר בראש איזה רעיון.
עוד רעיון הוא לבדוק בפייסבוק שלכם מה קיבל הכי הרבה תשומת לב ולזרום עם התוכן הזה.

אמממ…. ממש לא!!!

כתבו פשוט.
יותר קרוב לשפת הדיבור הרגילה שלכם מבלי ה"כאילו" וה"אממממ" סימני קריאה!!! או שלוש נקודות.
כמו גם, אל תשתמשו במילה שלא נמצאת באוצר המילים הרגיל שלכם: אל תכתבו "על-מנת לסייע" אם הייתם אומרים "כדי לעזור"; אל תכתבו "אנו הוספנו לפסוע" כשברור שהייתם אומרים "המשכנו לצעוד".

הקוראים שלכם מוצפים. הם נתקלים באינספור שיתופים של פוסטים ברשתות החברתיות. סגנון אישי עשוי לעזור לכם לתפוס את תשומת הלב. החלטתם לסיים כל פוסט בציטוט של שיר, בסרטון יוטיוב או בתמונה? נסו להתמיד בזה לאורך זמן כדי ליצור אצל הקוראים הרגל או ציפייה קבועה.

כבו את הסמארטפון שלכם

טוב, אל תכבו, אבל תשימו אותו הפוך בצד במצב שינה/טיסה. אחרת הוא מייצר המון התראות שלא מאפשרות לכם להתרכז ולכתוב משפטים אותנטיים. סגרו גם את הפייסבוק בדפדפן ואת ההתראות של המיילים. זה רק שעה בערך, לא יקרה שום אסון. לא חייבים שקט מוחלט כדי לכתוב, אני למשל שומעת מוסיקה מעולה שדווקא עוזרת לי להתרכז. תעשו לעצמכם טובה ותקפצו לאתר של ECO99. תודו לי אח"כ.

אם אתם אומרים בלב “זה לא מספיק יצירתי, זה לא מספיק טוב, זה לא מספיק חכם, ההוא כותב הרבה יותר טוב" עצרו.  לא באמת צריך להיות כישרון גדול כדי לכתוב את רשימת הטיפים שיש לכם בתור בעלי עסקים או לספר את הסיפור הכי מגניב שקרה לך או התהליך הכי מרגש שהיה לך. מצאו השראה בבלוגים של בעלי עסקים אחרים.

נתקעים על הניסוח של המשפט הראשון? הרבה רעיונות טובים וניסוחים מצוינים מגיעים כשעוברים שוב על הטקסט. אחרי שכותבים את הבסיס שלו, ויש התחלה, אמצע וסוף, זה הזמן לעבור עליו שוב. הרבה פעמים זה הזמן שבו הרעיונות היצירתיים והמורכבים יותר מתחילים להופיע. כדאי לכתוב טיוטא ראשונה בלי לצפות ממנה להיות מושלמת. התוכן יתגבש יותר טוב בסיבוב השני.
למצוא שיטה לזכור רעיונות ומחשבות שעולות במהלך היום. לכתוב בפנקס, להקליט את עצמך, לשלוח לעצמך SMS – כל מה שנוח וזמין. מחשבה אחת אולי לא תספיק להיות בסיס לטקסט טוב, אבל צירוף של כמה יכול פתאום ליצור רעיון חדש ומשמעותי. בסמארטפון שלכם יש בוודאות כמה כלים מעולים לשמירת רעיונות שעולים לכם במשך היום.

לא לפחד ממשברים. הם חלק מהתהליך. לפעמים נגמר הריכוז, הכוח, הסבלנות או הזמן באמצע הכתיבה, או שסתם נתקעים בלי רעיון ובלי השראה.

צריכים עזרה?

אם אתם מרגישים קצת תקועים עם הפוסט שלכם ובכל זאת מתחשק נורא לקדם את העסק באמצעות הבלוג (כי אנחנו עושים לו קידום בגוגל SEO) לא חייבים לוותר. אפשר לפנות אל הצוות שלנו ונוכל להציע לכם מגוון פתרונות מתאימים.

 

וכרגיל צריך שיר. זה מה שאני שומעת עכשיו >

 

עקבו אחרי

מזי סולומון

מקימת האתר פרובינציה, סקרנית, חובבת מוזיקה ושטויות.
נשואה לאחד גבוה ומגדלת 2 בנים ובן. בדרך כלל מרוצה מהם. (:
אוהבת לכתוב, לפטפט ולהוביל אנשים להיות יותר טובים לעצמם ולאחרים, אם בא להם.
מומחית באסטרטגית תוכן ומאמינה שאנשים עושים עסקים עם אנשים שהם מתחברים אליהם.
עקבו אחרי