נתחיל מהמסע למתולתלת שבתוכי.

המסע שלי להיות יותר אני התרחש על פני השנה האחרונה. קדמו למסע זה: מסע של שנים בחיפוש עצמי, החזון, השליחות, הזהות ולכיוון בתחום העיסוק. לפני כן היה מסע של שנים בלנסות להכיר את עצמי, להבין מה עובד, מה אני עושה טוב, מה פחות.

השנה האחרונה הוקדשה למציאת הקול הפנימי שלי. האמיתי. האותנטי. שאוכל להשמיע אותו בנינוחות בישירות ולהגיד לעולם מה אני רוצה. לומר מה אני מוכרת.

איפה המיקרופון שלי?

שאלתי את עצמי על איזו במה הייתי רוצה לעמוד ושישמעו את מה שיש לי להגיד על עצמי, על העסק שלי, על מישל אובמה.

דמיינתי את המתחם האינטרנטי שהייתי רוצה לכתוב בו ובניתי אותו לפי הערכים שלי. מתוך הבנה שאנחנו מוכרים את הרעיונות שלנו, את תפיסת העולם שלנו, את החיוך שלנו, את השכל שלנו את חוש ההומור שלנו, הרבה לפני שאנחנו מוכרים את המוצרים או השירותים שאנחנו מוכרים. ויותר מכך, זה לא פחות חשוב מאריזה בוהקת ומלוגו נכון.

ולאחר כמה ימים עמוסי התרגשות ונטולי סבל, נולדה הפרובינציה. אתר נטול בולשיט שיווקי.

למדתי לזהות את הבולשיט מקילומטרים ולא בא לי עליו יותר. לא בא לי יותר דפי נחיתה תבניתיים המובילים אותך בשיכנועים להכניס את המייל שלך רק כדי לקבל 200 אימיילים בשבוע, לא בא לי שידחפו לי כל שורה כתובה את המסר השיווקי בתחכום ומניפולציה. מעבר לזה, לא הסכמתי לעשות את זה בעצמי בקידום העסקים שלי ויהי מה.

אני, כמו כל בעל עסק, כל כך הרבה יותר ממסרים שיווקים רדודים, מ- 60 שניות של שנור, משיחות המורכבות מהמתנה לתורי כדי להקיא את נאום המעלית ולא לפספס שום הזדמנות למכור לכולם. לא הסכמתי להשתתף במשחק הזה.

אז המצאתי סביבה חדשה, המציעה אפשרות לתוכן אמיתי, שבעלי עסק חושבים שיעניין את הקהל שלהם.
מהו תוכן אמיתי? זהו תוכן שאני מנחה ומציעה לכתוב כמו שכותבים לחברים שאכפת לכם מהם, שאתם רוצים שהם ידעו עליכם. אם הקוראים יתעניינו במה שיש לכם להציע, יכול להיות שהם יסכימו לקחת את ההצעות שלכם, אם תניחו אותם בצורה נעימה ולא תוקפנית, מאיימת או מפחידה כדי להפעיל מניפולציות זולות כדי שהלקוחות יקנו את השירותים או המוצרים שלכם.

זאת סביבה שלא מפגיזה בפרסומות כל פעם שמישהו לוחץ על כפתור שמוביל אותו לעוד מאמר. למעשה אין ולא יהיו פרסומות קופצות, למעלה למטה או בשום מקום.

קוראת לכל מי שמאמין שלא חייבים לחנוק את קהל היעד במודעות ובמסרים שיווקיים להתחיל לפעול במתחם פרובינציה.

אז מה, לא מוכרים כלום בפרובינציה? בטח שכן.

אני מאמינה באמת שאפשר להניח את המוצר או את השירות שלך לצד חיוך אותנטי שאומר, בוא תכיר אותי, בואי תראי מה אני חושבת על עולם התוכן שלי אח"כ אם יעניין אותך, את מוזמנת להירשם / להתקשר / להזמין / לקנות משהו שלי. למשל: אם אני מטפלת בילדים, בואי תשמעי קצת על מה אני עושה ביומיום עם הילדים שלי, בואי תשמעי מה האתגרים הנפוצים ומה אני יודעת על הנושא. בהנחה שהגישה שלי הגיונית ומקובלת עליך, אולי תרגישי שאת יכולה לסמוך עלי עם הבעיות שלך.

זה אינטרנט או רשת פארם?

הרשת הפכה להיות עבורי דומה לקניית קוסמטיקה בפארמים. את רק עוברת ליד המדף של האיפור או הבישום, שוקלת לבדוק משהו וכבר מישהי מתלבשת עליך, אומרת לך שהעור שלך פגום ואם לא תקני את המוצר החדש הזה במלא כסף, מצב העור שלך עלול להדרדר.

כך גם ברשת, רודפים אחריך באגרסיביות, הפרסומות רודפות אחרייך ביוטיוב, בגוגל, בפייסבוק. לי כצרכנית זה כבר מרגיש מחניק. ADBLOCK עוזר.

פייסבוק מציעה פלטפורמה מעולה המעודדת לכתוב ולשתף תכנים מקוריים מכל מני סוגים. זה עובד מעולה אם משתמשים בפייסבוק לא כפלטפורמת פרסום, אלא מתייחסים לאנשים המסתובבים בפייסבוק ככאלה שהגיעו למסיבה וכיף להם לפטפט עם חברים על שטויות.

אם אני, בתור בעלת עסק, מתפרצת לדיון מצחיק ותוקעת את הנוכחות שלי יחד עם שילוט חוצות בתגובה, מה אתם חושבים שיכול לקרות? יתאהבו בי מיד ויתקשרו אלי כי אני אשת מקצוע מעולה? כנראה שלא.

בחורה יפה או חכמה לא מסתובבת ואומרת אני חכמה ויפה תראו אותי. היא לא צריכה.

את היופי או המוצרים תכף רואים, את החכמה נראה כשהחוכמולוגית תגיד משהו חכם בעולם התוכן שלה, לא?

אז ספרו דברים חכמים לקהל שלכם. דברו ברור. למדו את הקהל שלכם קצת על עולם התוכן שלכם כדי שהם ילמדו לסמוך עליכם.

לפני שהייתם בעלי עסק, הייתם בעלי שכל, השכלה, ידע, ניסיון, יודעים איזה דבר אחד או שניים על התחום שלכם. כבעלי עסק, אתם לא בהכרח מומחים בשיווק בפייסבוק, אלופי המכירות פנים מול פנים, בוני האתרים ומעצבי הפליירים הכי שווים בעיר. יש בעלי עסק שאוהבים את מה שהם עושים אבל סובלים כשמלמדים אותם לעשות דברים שהם מאתגרים עבורם או שהם לא מאמינים בהם כלל. אם אתם כאלה שלא אוהבים להטריד את האנשים סביבכם במסרים שיווקים ומעדיפים לעסוק בתחום הידע שלהם, יכול להיות שהדרך של פרובינציה מתאימה לכם.

פייסבוק היא מסיבה ענקית

אם פייסבוק זה בעצם מסיבה ענקית אז בואו נעביר את המסרים שאתם רוצים לקהל שלכם בדרך שפחות מפריעה למסיבה, אלא מעשירה את הפלייליסט ומאפשרת דיון ותשומת הלב בנושא שאתם רוצים לקדם.

הדרך של פרובינציה היא להציג את הנושא שלכם בלי הפרעות של פרסומות קופצות, בלי לדחוף את עצמכם בכל שורה, בלי לאיים (תכף המחירים עולים, לא יהיו מקומות), בלי להפחיד (האם ידעת שהורים שלא הלכו ליועצת שינה, לעולם לא ישנו לילה שלם???!!!), בלי להיות קלישאתיים (7 דרכים לרדת במשקל ולהמשיך לאכול כרגיל).

שבועיים וחצי אחרי שפרובינציה הוקמה היו כ- 900 שיתופים לכ- 27 פוסטים. אל תאמינו לי. תיכנסו לפוסטים השונים באתר ותראו מה אותנטי יותר בעיניכם ותציצו בעצמכם בכמות השיתופים.

אם בא לכם להיות חלק מהכותבים אז ההרשמה כאן >>>

רוצים להצטרף לקבוצה של פרובינציה בפייסבוק?

יש מפגשים שבועיים בקפה ציונה אשר בנס ציונה לצורך מינגלינג ונטוורקינג קפה איתי ועם חברי הפרובינציה. אפשר לדבר איתי על זה 0548197733

רוצים עזרה בכתיבה התוכן? אחלה, דברו איתי ונתאם שיחת ייעוץ.

אם בא לכם להמשיך לקרוא תכנים בלי פרסומות קופצות, סמויות או גלויות, אז WELCOME. אל תפריעו לעצמכם  (: 

עקבו אחרי

מזי סולומון

מקימת האתר פרובינציה, סקרנית, חובבת מוזיקה ושטויות.
נשואה לאחד גבוה ומגדלת 2 בנים ובן. בדרך כלל מרוצה מהם. (:
אוהבת לכתוב, לפטפט ולהוביל אנשים להיות יותר טובים לעצמם ולאחרים, אם בא להם.
מומחית באסטרטגית תוכן ומאמינה שאנשים עושים עסקים עם אנשים שהם מתחברים אליהם.
עקבו אחרי