הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

בואו נדבר רגע על עיקרון הארעיות. כל דבר בעולם הוא בר חלוף, כדאי שנזכור את זה. כשרע לנו, המחשבות שלנו יכולות להטעות אותנו עם "זהו! אין מה לעשות, הכל רע וזה ישאר רע לנצח" וכשטוב לנו אנחנו חוששים שזה ייגמר. להכיר בעובדה שהדברים משתנים כל הזמן ושום דבר לא נשאר קבוע, יעזור לנו להתמודד עם כל מה שיגיע לחיים שלנו.

באמצעות תרגול נלמד להנות מתקופות טובות בלי לחשוש כל כך שהם יסתיימו ולהיות מוטרדים כל כך מפחדים וחרדות עד כדי כך שלא מצליחים להינות מכל הטוב שקורה. אם קורים דברים פחות טובים, לזכור שהכל משתנה כל הזמן ונלמד להפסיק להיות מופתעים מהפתעות. תרגול תשומת לב הוא המפתח.

למה הכוונה בתרגול?

תרגול הוא תשומת לב מודעת, מכוונת למשהו. כמו מדיטציה, כמו להיות כאן ועכשיו, כמו מנטרות.

השיטות שיריב מדבר עליהם במפגשים הם שונות ומגוונות והמטרה שלהן היא לאפשר לעצמנו לחיות בשמחה בלי שיפוטיות וביקורת.

אם מחליטים לעשות מדיטציה, זה די דומה להחלטה ללכת למכון כושר. אם הולכים פעם אחת, זה אחלה, אבל אם תלכו כל יום, יש סיכוי שתוכלו לראות תוצאות אחרי זמן, שתרגישו יותר טוב ושאחרים גם יזהו שקורה אצלכם משהו.

כשמחליטים לעשות מדיטציה ומאמצים טכניקה מסוימת, אנחנו נקרא לזה תרגול. את התרגול כדאי לעשות בבוקר, בשעה קבועה כדי להתחיל את היום כשאנחנו בתשומת לב מלאה לעצמנו. כשמתחילים את היום עם פייסבוק או מיילים, אנחנו לא בתשומת לב למה שאנחנו רוצים אלא למה שהעולם רוצה מאיתנו. אז תתחילו את היום שלכם עם הקשבה לעצמכם.

לא לצפות לכלום.

כמו טיפת מים הנופלת על סלע, היא לא משנה את הסלע ביום הראשון, גם לא ביום השני. לוקח זמן עד שנוצר חור בסלע (ולשנות את האמונות הבסיסיות שלנו) ולכן אם יש ציפיות מהתרגול, גם אם הוא יומיומי, יש סיכוי טוב שתתבדו, שתתאכזבו לגלות שלא קורה כלום. שחררו את הציפיות שלכם, גם לשקט. לא תמיד חווים שקט בתרגול. התרגול הוא דרך חיים ובחיים יש דאגות וטרדות, יש חוויות לא נעימות ובתרגול הכל משתקף בבהירות. תרגלו כדי לתרגל. שחררו הצמדות ואחיזה וזכרו שאפשר להתמודד עם הכל.

אורך התרגול יכול להתחיל מישיבה שקטה של 5 או 10 דקות בכל בוקר.
למה בוקר? כי בערב אנחנו עלולים להירדם בקלות, זה מעולה, השאלה היא אם זאת הכוונה שלכם בתרגול.

העולם המודרני מציע לנו פתרונות מהירים, שאפשר לראות אותם או להרגיש אותם. אם אתם מאמינים שמדיטציה או כל תרגול אחר הוא טוב עבורכם כדרך חיים, אל תיצמדו לתוצאה כלשהי. שחררו את התוצאה, עשו מה שהחלטתם שאתם עושים בלי קשר למה שאתם מצפים שיקרה. אנחנו לא באמת יודעים מה יכול לקרות כתוצאה מאימוץ דרך החיים הזו. הקשיבו לעצמכם, האם יש שם קריאה פנימית לשבת עם עצמכם או להתחיל את היום בפוקוס פנימה?
אם כן, שבו. אין נכון או לא נכון ואין מאמץ וזה לא קשה ואפשר להתחיל ככה. בלי להודיע לאף אחד.

תרגולים לעזרה ראשונה

יש את הרגעים האלה של הצפה רגשית, של עומס או פיזור מחשבתי, של מתח ולחץ. הנה מספר תרגולים שיכולים לסייע לכם לצאת ממצב של 'חפירות' בלתי פוסקות.

המחשבות המציפות אותנו, הן לא המציאות, אבל לפעמים אנחנו מאפשרים למחשבות שלנו על העתיד למשל להפוך לחרדה. מחשבות על העבר, טעויות שעשינו הופכים לאי שקט ולביקורתיות ושיפוטיות. כדי לא להאמין למחשבות הטורדניות, אפשר להשתמש בשיטות הבאות:

ספירת מעגלי נשימה

זה קל, לא צריך שום ידע, הבנה או תרגול קודם והנשימה תמיד איתנו.

שימו לב לנשימה שלכם, עקבו אחריה וספרו

נשימה – נשיפה אמרו בלב 1

נשימה – נשיפה אמרו בלב 2

וכן הלאה עד שמגיעים ל- 10 ואז מתחילים שוב מ- 1.

אם מתבלבלים בספירה, זה ממש לא משנה, התחילו שוב מ- 1. ההתבוננות בנשימה מאפשרת לגוף לארגן את הנשימה בצורה אופטימלית.

מנטרה 

מנטרה היא משפט או שיר או מילים שנדקלם שוב ושוב כדי להפסיק את הלופ המחשבתי או הסטרס שאנחנו חווים. המנטרה יכולה להיות קצרה או ארוכה.

תרגלנו את המנטרה 'קוואן סם בוסל' התרגום מקוריאנית הוא: אהבה וחמלה לכל היצורים הברואים. מנטרה מסורתית  אחרת יכולה להיות "אום". בשנים האחרונות משתמשים במשפטים חיוביים כדי לתכנת מחדש את האמונות העמוקות שלנו. כשאנחנו אומרים שוב ושוב את המשפט שבחרנו כמנטרה למשל "אני מוגנת ובטוחה" אנחנו מעין "צורבים" אמונה חדשה שמשתלבת בתודעה שלנו והופכת להיות חלק ממנה.

דוגמאות למשפטים חיוביים:

אני בטוח ומוגן

מי שאני זה מספיק

הכל מושלם ברגע הזה, בדיוק כפי שצריך להיות

 כל מה שקורה עכשיו, קורה לטובתי הגבוהה ואני מודה על כך

איך עושים את זה?

יושבים בתשומת לב לנשימה מרגישים איך האוויר נכנס ויוצא ואומרים בלב את המנטרה שבחרנו. המנטרה מפסיקה את הפטפוט שבראש ומייצרת לנו הפוגה ושקט.

איך בוחרים מנטרה?

אפשר להתייעץ עם מורה מנוסה למדיטציה כמו יריב, או להרגיש בעצמכם מה המשפט הנכון עבורכם.

מה זאת אומרת חקירה?

חקירה היא דרך להתבוננות בעצמנו. בוחרים שאלה כמו "מי אני?" או "מה אני" ומאפשרים הדהוד שלה במשך זמן. זה יכול להיות שבועות או חודשים. לא מאלצים את התשובה, מאפשרים לכל התשובות לעלות בלי שיפוטיות וביקורת.
כשמהדהדים שאלה במשך זמן, אנחנו לומדים לראות תגובות שונות המגיעות ממקורות שונים. הגוף מגיב, המוח יורה תשובות, ואנחנו רק נתבונן. התשובות הראשונות שנקבל יהיו כמעט אוטומטיות וישקפו את הלך הרוח ואת האמונות שלנו. כדי לקלף את הקליפות ולהתבונן בתשובות המגיעות מעומק העצמי, מומלץ לשהות עם השאלה ולהדהד אותה פנימה.

זהו תרגול מעולה של לקבל תשובות ולשחרר אותן מבלי להיצמד לתשובה אחת.

חקירה באמצעות כתיבה

כותבים את השאלה

ועונים אינטואיטיבית בשורה הבא.

שוב כותבים את השאלה נניח "מה הכיוון שלי?" או "מה עוד אפשרי עבורי?"

וכותבים מה שיוצא בלי לחשוב.

לאחר 10 דקות אפשר להתבונן בתשובות שכתבתם, אולי תלמדו מהם משהו חדש על עצמכם.

ספרו לנו איך אתם מתרגלים, נשמח לשמוע אתכם.

אם כל זה נשמע לך מעניין ובא לך לשמוע עוד על דרך חיים שיש לה את הפוטנציאל להוסיף לחייך חיבור לעצמך שיביא יותר אהבה ויותר שמחה.

בכל יום שלישי אנחנו מגיעים לחלל הנעים בו אנחנו מתרגלים תשומת לב במפגשים שיחזירו לכם את החופש והשפיות. 
יריב גרוסמן מנחה ערב שבו עושים מדיטציות קצרות, שואלים ועונים על שאלות מהחיים.

הפוסט הזה הוא סיכום חלקי של הדברים שהועלו במפגש.

כאן נרשמים כדי להגיע למפגש הבא. כל מפגש הוא עצמאי ואינו מתבסס על תוכן שהיה בשבוע שלפני.

רוצה לשמור מקום למפגש הבא

קריאה מומלצת נוספת מתוך מפגשי תשומת לב >>> ומה אם זה לא מה שאתם חושבים שזה?

עקבו אחרי

מזי סולומון

מקימת האתר פרובינציה, סקרנית, חובבת מוזיקה ושטויות.
נשואה לאחד גבוה ומגדלת 2 בנים ובן. בדרך כלל מרוצה מהם.
אוהבת לכתוב, לפטפט ולהוביל אנשים להיות יותר טובים לעצמם ולאחרים, אם בא להם.
מומחית באסטרטגית תוכן ומאמינה שאנשים עושים עסקים עם אנשים שהם מתחברים אליהם.
מקיימת פגישות פיצוח חד פעמיות שמאפשרות לראות את הנתיב האישי שלכם יותר ברור. אני שיניתי את חיי לחלוטין בחיפוש אחר אושר שמחה ואהבה ומשימת חיי היא לעזור לאחרים לעשות את השינוי שהם צריכים כדי להיות מאושרים.
אני מתלהבת, אופטימית ובעלת קול פנימי שהיא חתכת נודניקית שאין לתאר (:
עקבו אחרי