הרשמה
סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

תלונות, מכירים?

במקום העבודה, בבית, במעגלים חברתיים, אנחנו מתלוננים. וכשאנשים משמיעים באוזננו תלונות, יש לנו כל מיני תגובות אוטומטיות.

נגיד –

"אם זה כל כך מפריע לך למה את לא עושה משהו בנידון?"

או –

"או שתקבלי את המצב כמו שהוא או שתשני אותו. אל תתלונני על מה שאת לא מוכנה לשנות"

וגם –

"אולי כל זה בכלל באשמתך?"

מתלוננים ותלונות נתפסים אצלנו בדרך כלל כמשהו שלילי, משהו שמביע חוסר שביעות רצון בלי לקחת אחריות על הסיטואציה, ובלי להציע דרך חלופית לפעולה שתתקן את מה שמתלוננים עליו. לכן, בדרך כלל, אין לנו כח להקשיב למתלוננים, ובמיוחד כשהם מתלוננים שוב ושוב על אותו דבר בדיוק.

לא אוהבת לשווק את עצמי

הנה נקודת מבט רעננה על תלונות – תלונות הן בסך הכל הדרך של המתלונן לבטא חלום מאוכזב.

למשל – אני מתלוננת הרבה על הצורך לשווק את עצמי. אני לא אוהבת לעשות את זה במיוחד, ואני בכלל רוצה לאמן. אז למה אני צריכה להקדיש זמן ומחשבה למשהו שהוא בכלל לא המקצוע שבחרתי בו? למה למרות שעשיתי שינויים גדולים בחיים שלי ועזבתי תפקידים בכירים בשיווק אני עדיין מוצאת את עצמי כאן, מתמודדת עם השאלה מה זה שיווק ואיך משווקים עסק קטן?כל התלונות האלו, ועדיין אני צריכה להקדיש זמן לשיווק.

אז מה עושים עם כל התלונות האלה?

שני דברים יכולים לעזור לנו לקחת אחריות על הסיטואציה שלגביה אנחנו מתלוננים:

בירור והבהרה לגבי החלום המאוכזב. מה נשבר שם? אם זה היה כמו שאת חולמת, איך זה היה?

בחלום שלי, מאמנים טובים שמקדישים זמן ומרץ להפוך לכאלו מקבלים הפניות, הרבה הפניות. שמם הטוב יוצא לפניהם והם לא צריכים להשקיע הרבה זמן במחשבות על שיווק. השיווק קורה לבד. פה לאוזן כמו שהיה נהוג לומר פעם. בעצם, כשאני חושבת על זה, החלום הזה מייצג בשבילי פנטזיה גדולה אף יותר. אם החיים היו מתנהלים כמו שאני חולמת, היה צדק לכל. כל מאמץ היה מתוגמל בהתאם. אנשי מקצוע טובים היו מצליחים, שרלטנים היו מודרים מהמרחב הציבורי. אנשי עמל היו עשירים, רודפי שררה היו ממשיכים לרדוף ללא הצלחה. והכל, מיידי. אבל זה אולי לפוסט אחר 🙂

מעבר מהטלת אשמה (של צד שני, של הנסיבות, של הייקום) ללקיחת אחריות – אם שום דבר לא ישתנה בצד השני, מי את רוצה או צריכה להיות כדי שהחלום יתגשם?

להתייחס לחלום ולקחת אחריות

למעשה, כפי שלמדתי מטובי מוריי וממאמנים רבי נסיון, החלום הזה מתגשם אחרי שמשקיעים קצת…בעבודת שיווק. כן, שם טוב עושה עבודה טובה, אבל הוא לא קורה ביום אחד, ולא בלי מאמץ. עם זאת, כדי שהחלום הפרטי שלי יהפוך למציאות קצת יותר מהר, אני צריכה להגדיר מחדש מה זה אומר לשווק את עצמי. למצוא את ההגדרה שמאפשרת לי להרגיש ש"השיווק קורה לבד". כתיבה למשל. בדיוק כמו זאת שאני עושה כאן, היא דרך נעימה וחסרת מאמץ בשבילי לספר לקהל פוטנציאלי מי אני ובמה אני מאמינה. אולי אני צריכה להיות מתקשרת יותר, חשופה יותר, פתוחה יותר לביקורת שיכולה לעלות כשאני כותבת על במה ציבורית את האני מאמין שלי. אולי.

בקיצור, כמו תמיד, לעשות מקום למה שנוכח (החלום שנשבר) יכול לאפשר לנו תנועה קדימה (לקיחת אחריות, מציאת פתרונות משלנו).

ועוד טיפ אחד קטן –  לפעמים שווה גם לבדוק, אם החלום עצמו צריך התאמות מסוימות. כי ייתכן שצדק לכל הוא פנטזיה נהדרת שעלולה להשאיר אותי מתוסכלת ומתלוננת עוד הרבה מאד זמן 🙂

תלונות. כדאי להקשיב להן פעמים.

אילת סיון

אילת סיון

מאמנת אישית מוסמכת, מלווה מוסמכת בהתמקדות, יועצת אסטרטגית בדימוס והיד עוד נטוייה
אילת סיון